18 Nisan 2016 Pazartesi

Tşört Boyama Nasıl Yapılır?

Merhabalar :) Bugün size çok sevdiğim hobilerimden biri olan tşört boyamayı anlatıcam. Bu şekilde herhangi pamuklu bir kumaşı, bez bir ayakkabıyı boyayabilirsiniz.
Tek ihtiyacınız olan kumaş boyası ve fırça!
Öncelikle istediğimiz deseni bir kağıda çiziyoruz. Bunu belirgin kalın bir kalemle yaparsanız daha iyi olur aydınger veya normal kağıda çizebilirsiniz. Daha sonra tşörtün arasına bu çizdiğimiz figürlü kağıdı koyuyoruz ve tşörtün üzerinden bu sefer hafifçe, kurşun kalemle  çiziyoruz. Eğer figür küçükse benim bazen laptoptan açıp tşörtü ekranın kafasına geçirip çizdiğim de olmuştur ^^ Ama o şekilde kaydırabilirsiniz. Tşörtün üzerine figürü tamamen geçirdikten sonra boyamaya başlayabilirsiniz. Kumaş boyalar su bazlı olduğu için birbirine karıştırarak renk elde edebilir veya beyaz katarak açabilirsiniz. Mesela benim figürümde (League of Legends'tan Lulu şampiyonu) birçok mavi ton var ama ben bunu tek bir boyadan çıkarttım.




Boyama işlemini yaparken tşörtün arasına poşet koymanızı öneririm yoksa boya tşörtün arka kısmına geçer. Gazete koymayın yoksa yazıları bulaşabilir, en iyisi poşet. Boyamayı bitirdikten sonra kurumasını bekleyin. Sonra da ters tarafından ütüleyin veee bitti ^^ Kumaş boyası makinede yıkanınca çıkmaz ama ben kıyamadığım için makineye hiç atmadım ..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder