11 Nisan 2016 Pazartesi

Gözlük Seçimi Nasıl Olmalı?

Yaz mevsiminin kendisini yavaş yavaş hissettirmeye başladığı günlerdeyiz. Havalar çok güzel, eğer benim gibi üşengeç değilseniz tam deniz kenarında gezmelik ^^
Ve gezerken unutmamamız gereken en önemli aksesuar ise gözlük. Eğer benim eski halim gibi gözlük alırken yüzünüzde değil de başınızda nasıl durduğuna bakıyorsanız hata yaptığınızı sonradan anlayabilirsiniz. Çünkü güneşe çıkıp da gözlük takmadığınız zaman, etrafa kaşlarınızı çatarak bakarsınız ve bu alnınızda çizgiler oluşturur. Bunu devamlı yaptığınızda ise o çizgiler kalıcı hale gelecektir. Tıpkı gülerken ağzımızın kenarında oluşan derin çukurlar gibi.
Gözlüğümüzü seçerken yüz tipimize uygun seçmek en doğrusu olacaktır.




Eğer uzun bir yüzünüz varsa; geniş çerçeveli gözlükler, -benim tabirimle kavanoz kapağı- tarzı çerçeveli gözlükler tercih edebilirsiniz. Bunlar camı büyük olduğu için yüzünüzde sırıtmayacaktır aksi halde yuvarlak küçük gözlüklü düşünürseniz komik bir görüntü ortaya çıkacaktır.


Üçgen yüzler; dar bir alın ve geniş bir çeneye sahiptirler. Sapı, yan kısmı alçaktan başlayan gözlüklerden ve desenli modellerden uzak durmalılar. Alt çerçevesi olmayan ve üst kısmı şakak hizasında biten gözlükler tercih etmeliler. Eğer kaşlarının üzerine doğru gelirse zaten dar olan alın iyice yok olacak ve kötü bir görüntü oluşturacaktır.


Kare yüzler; yuvarlak çerçeveli gözlükler tam size göre ! Gözlük sapınızı kalın seçerek yüzünüzü daha uzun gösterebilirsiniz. "Cat Eye" gözlükler -her ne kadar bana yakışmasa da- size çok yakışacaktır. 


Oval yüzler; ki bu ben oluyorum. En zor seçim bence bu gruba ait çünkü gözlüğün en geniş kısmı yüzünüzün en geniş kısmıyla eşit olmalı. Gözlüğün sapı ne çok yukarıdan ne çok aşağıdan başlamalı. Size yani bize kriter yok temenni var. Allah kolaylık versin diyorum :)


Ben yaklaşık 4-5 sene önce Çekmeköy'de ulus pazarından bir gözlük almıştım. Ve o gözlük modelini bir daha ne gözlükçülerde ne pazarlarda ne internette hiçbir yerde bulamadım. O da soyulmaya başladı kullanılacak gibi değil. Dinlendirici bir gözlük aldım klormatik camlı yani güneşte kararıyordu ama onu da kedim sağ olsun camını çizdi bende Trendyol'dan bir gözlük siparişi verdim. Denemeden almak ne kadar doğru bilmiyorum ama bakıp görücez artık ...
Umarım faydalı olmuştur

Bu aradığım gözlük ;


Bu aldığım gözlük;












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder