12 Nisan 2016 Salı

Sivilceler Nasıl Geçer? Roucctane ve Zoretanin Kullanımı




Kadın erkek ayrılmaksızın ve günümüz sağlıklı beslenmenin de ne kadar az olduğu düşünülürse birçok insan bundan kaynaklı cilt problemleri yaşıyor ki buna ben de dahilim. Eğer ergenlik çağındaysanız ve sivilceleriniz çıkmaya başladıysa kesinlikle onları sıkmayın, patlatmayın. Yoksa içerisindeki o pis irin yani kirli ve bazen kanlı olan su yüzünüzün diğer yerlerine yayılır. Tırnaklarınızın arasına girer ve dokunduğunuz yerde sivilce oluşumuna sebep olabilir. Ben illa sıkıcam rahat edemiyorum derseniz bunun için makyaj malzemesi veya kuaför malzemeleri satan yerlerde bulabileceğiniz bir komedon aleti var. Ucu küçük kaşık şeklinde ve ortası delik. Ortasını sivilcenizin üzerine bastırdığınızda içerisindeki pis sıvı o kaşık kısmına geliyor ve yayılmamış oluyor. Ama ben bunu önermiyorum tabii ki. Orta okuldan beri sivilcesi olan birisi olarak her şeyi denemiştim dolayısıyla bu konu hakkında bana güvenebilirsiniz ^^ Komedonlar siyah ve beyaz olarak ayrılıyor. Beyazlar genelde çene kısmını şişirdiğinizde fark edersiniz. Evde buhar maskesi yaparak; suyu kaynatın bir kaba boşaltın ve kafanıza bir havlu geçirip yüzünüze buharını tutun, yüzünüz yumuşadığında siyah noktaları ve bu beyaz komedonları komedon aleti ile temizleyebilirsiniz. Onun haricinde cildinizi sürekli temiz tutmanız gerekiyor. Ve vücudunuzu iyi tanımalısınız nasıl bir cilt tipiniz var neler sivilceyi tetikliyor bunları öğrenmelisiniz. Örneğin benim cilt tipim yağlı ve her ne kadar yediklerinizle alakası yok dense de ben buna inanmıyorum çünkü çekirdek veya yağlı bir cips yediğimde 1 saat geçmeden acısı çıkıyordu. Gel gelelim her şeyi yaptınız. Sivilcenizi sıkmadınız, yüzünüzü hep suyla sabunla yıkadınız, maskeler yaptınız, doğal kürler uyguladınız vs. ama hiçbir şekilde geçmedi. (ergenlikten sonra da hala devam eden sivilceler için) En son aşamaya gelip artık "n'olursa olsun yeter ki kurtulayım" raddesinde sizi 2 tane ilaç bekliyor. Bunların adı roucctane ve zoretanin. 10 ve 20 mg'lık dozları ama çok ağır ilaçlar olduğu için doktor kontrolünde almanız ve her ay sonunda kan tahlili vermeniz gerekiyor. Çünkü böbreklerinizin iflas etme riski var. Kilonuza ve sivilce şiddetine göre mg ve günde 1-2 doz alıcağınızı doktor belirliyor. Ben ikisini de kullandım ikisi de aynı ilaç ilk roucctane çıkmış daha sonra bir şirket parayı bastırıp aynı ilacı yaptırmış o da zoretanin. Ve ikisi de bünyesinde kemoterapi hastalarının kullandığı ilaç maddesinden barındırdığı için biraz çekiniliyor. Kanser olur muyum? Kısır olur muyum? diye ama bünyeniz zayıfsa ve böbrek yetmezliğiniz vs. varsa içmemelisiniz. Kullanmaya başladıktan sonra deriniz çok inceliyor ve kaşıdığınız yer bile yara olabiliyor. Ağda kesinlikle yapamazsınız deriniz soyulur katlanması zor bir dönem ama değer mi derseniz değer. Bunun yanında clindoxyl denen bir kremi de beraber yanında kullandığınızda daha çabuk etki ediyor. Benim doktorum öyle vermişti ama herkesin cildi de bünyesi de farklıdır. Ben deneyimleyen biri olarak konuşuyorum sadece. Herkes kendi doktoruna marş marş :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder