23 Nisan 2016 Cumartesi

Evde Sabun Nasıl Yapılır?

Merhabalar :) Daha önceden sabun yapım kursuna gitmiştim. Bu tecrübemi sizinle paylaşmak istiyorum. Evde şekilli, kokulu butik sabun nasıl yapılır onu anlatıcam. Öncelikle ihtiyacımız olan malzemeler; beyaz sabun bazı,gıda boyası,istediğiniz bir kokunun yağı ( ben lavanta kullandım), kolonya veya alkol ve sabun kalıbıı ^^ Bütün bu malzemeleri internetten alabileceğiniz gibi Eminönü'nde de bulabilirsiniz. İçinde fiyatı pahalı olan sadece sabun kalıpları.



Malzemeleri edindikten sonra sabun bazını küplere bölerek işe başlıyoruz. Çünkü bu bazı ben mari usulü eritmemiz gerektiği için küçük parçalara ayrılması işimizi kolaylaştırıcak. Bazımızı erittikten sonra içine gıda boyasından bir miktar koyuyoruz. Kokumuzu da içine katıp karıştırıyoruz. Daha sonra elde ettiğimiz renkli sıvımızı sabun kalıplarına döküyoruz. Ve üzerine kolonya sıkıyoruz sakın dökmeyin püskürtmeli olması lazım çünkü bu içinde hava kabarcıüı kalmamasını sağlıycak. Bundan önce eğer sabununuzun içinde deniz kabuğu,küçük nazar boncuğu tarzı şeylerle süslemek isterseniz sabun kalıbının en altına bunları yerleştirmeniz gerektiğini de hatırlatayım.




Bu şekilde kalıplara döktükten sonra, 15-20 dakika kadar kurumasını bekliyoruz bu kalıbın büyüklüğüne göre değişebilir. Kuruduktan sonra nazikçe kalıbın yanlarından bastırarak sabunları dışarı çıkarabilirsiniz. ^^



Bunları daha sonra kese, kutu veya fanusun iç kısmına köpük yerleştirip, sabunları tahta saplara geçirerek o şekilde muhafaza edebilirsiniz.Şu şekilde ;



Umarım faydalı olmuştur. Kesinlikle uğraşması çok zevkli tavsiye ederim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder