3 Mayıs 2016 Salı

Hamur Rölyef Nasıl Yapılır?

Selamlar ^^
Bugün 3 sene önce rölyef kursuna giderken yaptığım tepsimi gördüm. Ve madem her telden her şeyi anlatıyorum bu da eksik kalmasın dedim. Öncelikle malzemeler; istenilen desenin bulunduğu birkaç renkli fotokopi, makas,tutkal,seramik hamuru,sprey,ve süslenmek istenilen eşya(tepsi,ekmek kutusu,peçetelik vs.) Deseni güzelce yerleştirip yapıştırdıktan sonra diğer fotokopideki aynı deseni hamurun üzerine koyup hamuru desen şeklinde kesiyorsunuz.  Yani çiçek desenli fotokopiden çiçekleri çıkarıp, isterseniz yaprak yaprak ne kadar kabartıcağınıza bağlı bu. Desenleri çıkartıp aynı şekilde hamuru da o şekilde kesiyoruz. sonra bunu en alt katmanda ilk yapıştırdığımız desenin üzerine ek olarak yapıştırıyoruz ki daha yüksek, kabartılı (artık bu ne demekse) ve gerçekçi bir görünüm elde etmeye çalışıyoruz. Rölyef zaten perspektife uygun şekilde kabartarak 3 boyutlu görünüm vermek anlamına gelmektedir. Bunları kabartarak yapıştırıyoruz. Eğer hamur gözüken yerler varsa buraları sulu boyayla boyayabilirsiniz. (Ben boyamamıştım üşengeçliğin gözü kör olsun.) En son olarak da sprey sıkıp daha canlı bir görünüm elde ediyoruz. Kurumasını bekliyoruz. Sonra da isterseniz bir camcıya verip cam taktırabilirsiniz. Ben tepsiyi de ahşap almıştım kenarlarını da ahşap boyasıyla boyadım ve simli altın yaldız kullandım. Aynı yaldızı bütünlük sağlamak için deseninize de veya desenin etrafına da sürebilirsiniz.Çiçeklerin ortasındakiler ise tomurcuk bunlar tuhafiyelerde satılıyor. Sonuç olarak ben şöyle bi'şey elde etmiştim;





Buradan daha rahat anlayabilirsiniz. Hamuru şekile göre kesip en alttaki taban figüre yapıştırarak ilerliyoruz.  Ben 3 yıl önceden sizi düşünüp bilerek hamur kısımları boyamadım ki siz görüp daha iyi anlayın. Böyle de düşünceliyimdir ...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder