27 Haziran 2016 Pazartesi

Güneş Kremi Seçimi

Selamlaar :)
Çok özledim yazmayı sanırım 1 aydır falan yazmıyorum. Yazamıyordum daha doğrusu yoğunluktan ama her gün girip bakıyordum görüntülenme sayısına. Hiçbir şey yazmamama (doğru yazdım evet) rağmen görüntülenme almaya devam etmesi beni çok mutlu etti. Ki bende rahatlıyorum, insan kafasını boşaltıyor bence tavsiye ederim o yüzden. Neyse dizi izlemekten sıkıldım hazır boşken bir kaç öneride bulunayım dedim.

Şimdik insanı eriten yaz sıcakları yüzünden, ya benim gibi eve hapsolmuşsunuzdur ya da sular içinde dışarda geziyosunuzdur. Gezme şıkkını seçtiğiniz zaman pata küte dışarı çıkmak yerine bir güneş kremi sürmenizi tavsiye ederim. Özellikle benim gibi beyaz tenli olup hiçbir şekilde bronzlaşamayan arkadaşlarım. Ben bronzlaşma sevdasından bir kaç yıl önce vazgeçtim. Çünkü en son "bronzlaşçam ben" diyip yağları kremleri sürünüp sahile uzandıktan sonra, korkunç bir şey olmuştu :D Kalktığımda yüzüm hep çil doluydu göz altlarım burnum, cidden çok kötüydü. Yanlış yapmışsındır kremlerin kötüdür vs demeyin çünkü bu zamana kadar güneş beni karartmak yerine hep çil çıkartmayı tercih etti. Bende ona küstüm ve buna engel olmak adına koruyucu güneş kremsiz dışarı çıkmamaya başladım. Şiddetle tavsiye edilir ben sadece yüzüme uyguluyorum tabii günlük dışarı çıkarken makyaj altına. Tabii bunu sadece beyaz tenliler yapmamalı aslında tamam ne kadar güneş faydalı olsa da her şeyin çoğu zarar. Şimdi benim kadar hassas bir cildi bile koruyabilen ürün tabi ki Sebamed'den çıkmış.



Şimdi birazcık genel bilgi vermek gerekirse; güneşten UVA, UVB ve UVC olmak üzere 3 tane ışın yayılıyor. Bunlardan UVA, derimizin altına işliyor ve yaşlandırma etkisi yapıyor. UVB ise cildin dış kısmına kadar ulaşabiliyor ve cilt hastalıklarına sebep oluyor, yanıklar, cilt kanseri gibi. UVC yeryüzüne ulaşamıyo o yüzden onda sıkıntı yok. Biz de güneş kremi seçerken SPF'si (Sun Protection Factor) en az 30 olanları kullanmamız lazım.Çünkü SPF 15 3.5 saat ve %93 oranında koruma sağlayabiliyorken, SPF 30 kullanan kişi 7 saat boyunca %97 oranında korunabiliyor. Yani SPF ne kadar yüksekse korunma oranı ve zamanı doğru oranda artmakta. 

Sebamed'in de daha az faktörlü koruyucuları var ama ben bunu tercih ettim. Yapısında B5 vitamini de var bu da üst tabakayı güçlendiren, yanıklara iyi gelen bir vitamin. Ayrıca artı olarak E vitamini barındırıyor, antioksidan etkisi sağlıyor.Hassas ciltler için, içeriğinde Bisabolol kullanılmış, yani kızarıklıkları, kaşıntıları ve yanmaları gideriyor, antiseptiktir, papatya yağından yapılıyor.
Yağsız ve alkol içermiyor gerçekten normal bir cilt kremi sürmüş gibi, yağsız yumuşak sadece.Diğerleri gibi de suya dayanıklı. Ama ekstra güzel bir kokusu yok o da olsaydı keşke. Bildiğimiz güneş kremi kokusu var. 
Bunun yanında dudak kremi kullanıyorsanız yine sebamedin lip defense'i öneriyorum 30 SPF, azönce saydığım özellikler vitaminler, bisabolol bu dudak kreminde de var. Ben 2. yi bitirmek üzereyim çok memnun kaldım. Kesinlikle o nivea vs. meyveli falan olanlar yerine bundan almalısınız. Renksiz, bence böyle daha iyi olmuş, ben hep çilekli ya da vişneli kullanıyordum ama dudak bakımı neymiş bu krem sayesinde gördüm. Zaten bir kere sürünce farkı anlarsınız, ben bir çantamda, bir masamda tutuyorum. Size de tavsiye ederim. Ben seçimleri yaptım siz debu veya en azından bu özelliklere sahip ürünler kullanırsanız rahat edersiniz.
 Hoşça kalın ^^ 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder