7 Mayıs 2016 Cumartesi

Stilistlik Kıyafet Çizimi- Tasarımı ve Boyama

Merhabalar :) Yazılar artık biraz aralarla geliyor malesef çünkü mezun olma arifesindeyim ve yoğun oluyorum o yüzden aslında birçok şey paylaşmak istiyorum sizinle ama o kadar alakasız konular ki o yüzden çekiniyorum " ne diyo bu değişik" dersiniz diye. Neyse bakalım şimdilik korkutmadan gözünüzü moda alanından usul usul yine önceden yaptığım ve aşamalarını fotoğrafladığım bir şeyi paylaşıcam. Geçen sene stilistlik kursuna gitmiştim. Tasarımı, çizimi vs. çok seviyorum. Aslında kafamda tasarlamayı daha çok seviyorum ama anlatabilmek için çizebilmek de gerekiyo az da olsa.
Lafı yeterince uzattığıma göre başlayabilirim. ^^ Öncelikle ben herhangi bir kıyafet tasarımı çiziceğim zaman önceden elimde fotokopisi var olan bedenleri kullanıyorum. Kurstan kalma , çok yararlı oluyor. Çizim aşamalarında bunlar yok malesef ama ben resim kursuna da gitmiştim :D o yüzden size obje, el, insan çizimlerini vs. de ayrıntılı olarak yeni fotoğraf ve videolarla anlatıcam.

Şimdik önce vücut lazım bize. Bunu dergiden vs. biyerden de kopyalayabilirsiniz ya da bakarak çizebilirsiniz bu sayede eliniz gelişir ama bence birazcık zaman kaybı oluyo.
Şu şekilde hafif çizgilerle bir silüet çizmeniz gerek. Eğer bunu da çizmek istemezseniz dediğim gibi figürün üzerine koyun kağıdınızı ve alttaki yansımasına bakarak direkt olarak kendi kağıdınıza kıyafeti çizebilirsiniz.




Aah ah şu boy bende olsaydı mankendim şimdiye... Neyse ben kabarık etekleri çok seviyorum. Özellikle İnna'nın bi klibi var crazy sexy wild'da beyaz kabarık tül bi etek, çizme giyiyor. Hastayım o kıyafete bende bunu çizerken biraz onu düşünmüştüm. 
Çizdiğimiz bedene kıyafet tasarımımızı üzerine çizdikten sonra iş en zevkli olan boyama kısmına geliyor. Ben kuru-sulu boya kullandım. 

                                       



Aşamalar kısaca bu şekilde. Öncelikle tenini boyuyoruz. Bej ve turuncu renkleri kullanıyoruz bunun için. Gölgelendirme yakınlık uzaklık ve perspektif kavramını başka yazılarda anlatıcam.

Bu videoda kuru-sulu boya kullanımını anlayabilirsiniz. Öncelikle kuru boyayla boyuyoruz ama yanlış anlaşılmasın bu sadece kuru-sulu boya diye satılanlar için geçerli. Normal kuru boyayla boyayıp denemeyin kağıdı ıslatmaktan başka bişey yapmazsınız o zaman.
Boyadıktan sonra fırçayla boyadığınız yerleri daha akıcı, pürüzsüz ve soft hatta daha canlı bir görünüm sağlamaya yardımcı oluyor.


Ben birde mavi uhulu sim almıştım süslemek için. En son hali bu şekilde. Daha güzellerini de siz yapın ^^



(Videoda arkadan gelen sesler annem yanımda Ertuğrul dizisini izliyodu ordan geliyo. Sanki odamda türlü türlü işkence aletleri varmış gibi olmuş ama yok öyle bişey ^^ )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder